Popular Posts

Friday, May 4, 2012

4 MEI 2012 - ULANG TAHUN KELAHIRAN SEORANG SAHABAT...


DIALAH SAHABAT SAYA DUNIA JUGA AKHIRAT...

DARI SAYA UNTUKNYA...

Hari ini Ulang Tahun Kelahiran seorang sahabat saya... Sahabat yang sungguh-sungguh saya kasih dari lubuk hati saya... Tidak mungkin saya kan jumpa sahabat akhirat sepertinya... Tidak putus-putus dan tidak jemu memohon yang baik-baik untuk saya dan keluarga... Hanya Allah sahajalah yang MAHA TAHU dan Allah jualah yang selayaknya memberi ganjaran dan balasan untuk dia dan keluarga... Saya senantiasa mendoakan agar keberkatan,rahmat dan keredhaan Allah kan sentiasa mengiringi setiap langkah perjalanan hidup beliau dan keluarga sehinggalah ke saat-saat akhir bertemu dengan YANG MAHA PENCIPTA... Saya sungguh-sungguh berharap ikatan kasih antara kami kekal dan berpanjangan sehingga syurga Allah... Amin ya Rabbal 'Alamin...


Sahabat yang baik adalah 
sahabat yang berani membetulkan kita
 ketika kita berbuat kesalahan
 sehingga kita tidak hanyut di dalam kesalahan dan dosa.

Sahabat sejati akan meluruskan jalan 
ketika kita kehilangan arah 
dan tidak akan meninggalkan kita dalam suka,
apalagi dalam duka.

Bersahabat dengan seorang yang jujur 
akan membuat seseorang itu 
senantiasa terpelihara kejujurannya.

Sesungguhnya sahabat itu wujud dari
1 pertemuan dengan 10 pertanyaan, 
100 keyakinan dan 1000 pengorbanan 
serta berjuta-juta kali perjuangan dengan
1 keikhlasan atas keredhaan kepada ALLAH SWT.

Andai seorang sahabat membuat kebaikan 
ukirlah di atas batu agar ia tersemat 
didalam hati sebagai memori indah 
dan seandainya seorang sahabat membuat kesilapan,
tulislah di atas pasir agar 
ia hilang ditiup angin kemaafan...


KLIK : KADANG-KADANG KITA TERLUPA...

LINK :

KLIK : NASIHAT IMAM SYAFEI TENTANG SAHABAT SEJATI...

No comments:

Post a Comment