Popular Posts

Friday, October 28, 2011

DIA.....



DIA YANG SAYA KENAL.....

Seorang sahabat dunia akhirat saya...
Seorang sahabat yang baiknya 
terus masuk ke hati dan jiwa saya...
Susahnya dia maka susahlah juga saya...
Senangnya dia maka senanglah juga saya...

Doanya tidak pernah putus-putus untuk saya....
nama saya disebut secara khusus didalam setiap doanya....
setiap kali nama saya disebut,
kala itulah juga airmatanya bercucuran......

Mengingati segala kebaikannya membuat jiwa saya damai....
Memandangnya menjadi penyejuk mata hati saya....
Mengenang segala keikhlasan persahabatan kami 
membuatkan saya rasa disayangi dan dihargai....

Percayalah... 
Saya tidak pernah lupa untuk untuk menyebut namanya
 didalam setiap doa dan sujud saya selagi hayat dikandung badan.

Ya ALLAH...
tautkanlah ikatan kasih antara kami ini 
sehingga kesyurgaMU yang Abadi.
Amin ya Rabbal 'Alamin

KHUSYUK DAN TEKUN + MENGANTUK!!!

MENJENGUK PUSAT TAHFIZ...
ALHAMDULILLAH ... 
SAYA DIKURNIAKAN RAKAN YANG BEGITU DERMAWAN, 
PEMURAH DAN IKHLAS DALAM MEMBANTU...
INSYAALLAH... DANA TAHFIZ MEREKA SETIAP BULAN 
AKAN DISALUR KE PUSAT TAHFIZ INI 
BAGI MEMBANTU SERBA SEDIKIT ANAK-ANAK TAHFIZ INI...
SEMOGA IANYA MENJADI JARIAH UNTUK KAMI DIKUBUR NANTI...

MENGIMBAU KENANGAN...
SINGGAH SEBENTAR DI SEKOLAH LAMA SAYA 
BILA MENDAPAT SMS ADA YANG MERINDUI.. 
4 TAHUN SAYA TINGGALKAN SEKOLAH INI BERHIJRAH  
KE SMK TAMAN UNIVERSITI... 
KENANGAN DI SINI TIDAK PERNAH PADAM DAN PUDAR 
KERANA DI SINILAH SAYA MENGENALI PENGETUANYA 
YANG BANYAK MENGAJAR SAYA UNTUK BELAJAR BEKERJA...
BERSYUKUR KE HADRATNYA... 
KERANA SAYA KENTAL KETIKA ITU 
MENGHADAPI BANYAK BEBANAN TUGAS 
YANG AKHIRNYA MEMATANGKAN SAYA...
TIDAK SANGGUP UNTUK MENJENGUK BILIK SPBT 
KERANA DI SITULAH SEGALANYA BERMULA....


MENYAMBUNG SILATURRAHIM...
BERSAMA KERANI SEKOLAH LAMA.. PN. SALMI
ALHAMDULILLAH... TERIMA KASIH KERANA MASIH DIINGATI...


Sahabat Yang Soleh
Laksana Penjual Kasturi
Sedikit Kesannya
Keharuman Melata

Sahabat Yang Soleh
Kebaikannya Jadi Tumpuan
Keimanannya Terus Digilapkan
Ketaqwaannya Dapat Ditingkatkan
Mengalahkan Syaitan Yang Siang 
Malam Berjuang Untuk Kerosakan

Tetapi,
Sahabat Yang Soleh
Rupa Paras Bukan Jadi Bandingan
Darjat & Pangkat Bukan Soal Pilihan
Yang Mulia Di Hati Budi
Asasnya Iman,Neracanya Taqwa

Sahabat Yang Soleh
Ialah Yang Menegur Kesilapanmu 
Agar Ia Tidak Berulang
Melarangmu Dari Melakukan Kemungkaran
Yang Mengingatkanmu Dari Kealpaan
Tidak Setakat Menganggukan Kepala
Mengiyakan Apa Yang Kau Kata


Sahabat Yang Soleh 
Ialah Disisimu Pada Setiap Keadaan
Yang Meraikanmu Pada Saat Kegembiraan
Yang Mendampingimu Pada Saat Kesedihan
Yang Sanggup Berkongsi Kepentingan
Merealisasikan Sebuah Pengorbanan

Sahabat Yang Soleh
Malunya Mengatasi Perawan
Beraninya Mengatasi Pahlawan
Cintanya Bukan Pada Gambaran
Rindunya Bukan Pada Pertemuan
Tetapi,Hatinya Sarat Dengan Iman
Rantingnya Ikhlas
Dan Puncak Keredhaannya Jadi Tumpuan



No comments:

Post a Comment