Popular Posts

Sunday, May 13, 2012

13 MEI 2012 - SELAMAT HARI IBU ....


3 GENERASI KAMI... 

 3 GENERASI MEREKA... 



TOK WAN & CUCU-CUCUNYA...

NOSTALGIA ... 
1996 - LONDON



2004 - OXFORD



RUMAH LAMA - TINGGAL KENANGAN


NOVEMBER 2011 - MEREKA MAKIN TUA DAN UZUR...
 Kali terakhir kami jumpa adalah pada bulan November... bermakna hampir 7 bulan saya tidak menjenguk mereka... beginilah nasib kami di perantauan... meninggalkan kampung halaman ayah bonda untuk menabur bakti di bumi orang, tidak bermaksud bumi saya tiada pekerjaan kerana kalau ada kekosongan di sana, hari ini juga saya berkemas untuk pulang berkhidmat di kampung! Namun apakan daya saya, kerana rezeki saya tercatat di bumi Johor ini... 
Melihat wajah keduanya , betapa sayu hati saya ... Beratnya ujian dan mehnah yang dilalui mereka tiada siapa yang tahu , namun saya yakin mereka kuat dan cekal, semoga Allah merahmati dan memberkati hidup mereka sepanjang umur kehidupan mereka yang masih berbaki ini... 

Selamat Hari Ibu ... Khas untuk Mok kami Hjh Wan Meriam Wan Jusoh... 
Semoga kuat dan tabah dalam harungi ujian hidup... 
Moga Ujian dan mehnah tersebut menjadi asbab mok & ayoh mendapat syurga Allah... 
Percayalah kami tidak akan pernah lupakan doakan mok & ayoh
 sehinggalah hidup kami berakhir... 
Semoga kita sekeluarga kan bersama dalam taman-taman syurga Allah...
From : Yamin, Yasran, Yusni, Yasirah, Yaslina, Yassir...
WE LOVE YOU SO MUCH!!!


DAN HARI INI ...
 

LUAHAN HATI ADIK...
Engkaulah ratu hatiku...
Engkau melahirkanku dengan penuh pengorbanan...
Engkau membuat ku gembira & ketawa...
Tapak kakimu terletak di bawah syurga...
Engkau seorang mama/ibu yang cukup sempurna...
Engkau seorang anak yang bertanggungjawab & belas kasihan...
Engkau seorang mama/ibu yang bertanggungjawab & belas kasihan...
Maafkanku wahai ibu...



DARI DIA UNTUK SAYA YANG BERGELAR MAMA KEPADA ANAK-ANAKNYA...
SEMOGA SAYA MAMPU MENJADI SEORANG IBU YANG SOLEHAH UNTUK 2 PERMATA HATI KAMI YANG SOLEH DAN SOLEHAH... AMIN
SEMOGA KAMI SEKELUARGA TERUS BAHAGIA TANPA DIGUGAT OLEH SESIAPA DAN APA-APA TIDAK KIRA DARI PIHAK DIRINYA ATAU DARI PIHAK DIRI SAYA...

No comments:

Post a Comment