Popular Posts

Thursday, April 26, 2012

26 APRIL 2012 - CERAMAH TEKNIK MENJAWAB PENDIDIKAN ISLAM SPM 2012 OLEH USTAZAH YASIRAH YAZID


PROGRAM KECEMERLANGAN AKADEMIK 2012
CERAMAH TEKNIK MENJAWAB PENDIDIKAN ISLAM SPM 2012
TARIKH : 26 APRIL 2012 ( KHAMIS )
TEMPAT : SURAU AL FAIZIN SMK TAMAN UNIVERSITI
SLOT 1 : 8.00 - 10.00 PAGI ( KUMPULAN 1 )
SLOT 2 : 11.00 - 1.00 TENGAHARI ( KUMPULAN 2 )
PENCERAMAH : USTAZAH YASIRAH YAZID ( GC PEND ISLAM )










Saya mengharapkan kecemerlangan akademik dan sahsiah untuk semua pelajar SMKTUN... Biarlah mereka nantinya kan menjadi insan soleh/ah yang berguna dan bermanfaat untuk insan lain di luar sana... Bangkitlah anak-anakku, jangan lagi leka dengan keseronokan era remaja hari ini, anda harus tahu dan sedar,,, perjalanan hidup anda masih panjang,,, lakukan sesuatu untuk mengubah diri anda hari ini, berubah kepada yang baik, lebih baik dan lagi baik... 
Ingat mereka yang terlalu banyak berkorban masa, tenaga dan harta untuk anda...
Untuk akhirnya, semoga segala ilmu yang saya sampaikan hari ini memberi manfaat untuk anda semua... saya halalkan untuk disebarluaskan kerana saya yakin dengan pulangan jariah yang tiada putusnya nanti tatkala saya berada di perut bumi Allah... 
SEGALA YANG BURUK SUDAH TENTUNYA DARI SAYA YANG SERBA LEMAH LAGI HINA, MANAKALA YANG BAIK ITU SEMEMANGNYA DARI ALLAH TUHAN KITA YANG MAHA HEBAT... 


YA ALLAH YA TUHANKU...
Jangan ENGKAU berikan kekayaan 
yang membuat aku sombong...
Jangan ENGKAU berikan kemuliaan 
yang membuat aku lalai...
Jangan ENGKAU berikan kekuatan 
yang membuat aku angkuh...
Jangan ENGKAU berikan kesenangan 
yang membuat aku lupa...
Jangan ENGKAU berikan kenikmatan
 yang membuat aku kufur...
Jangan ENGKAU berikan tahta 
yang membuat aku terpedaya...
Jangan ENGKAU berikan pahala 
yang membuat aku tidak ihklas...
Ya Allah ya tuhanku…
Andai ENGKAU berkenan…
Berikan aku semua dengan kasih dan sayang MU.... 
Aamiin Ya Rabb...


Kerana KAMU begitu berHARGA...

♥ jAdikAnlAh yAng LembuT itU hAti ♥
♥ jAdikAnLAh yAng tiPis iTu bEnci ♥
♥ jAdikAnLAh yAng tEbaL itU imAn ♥
♥ jAdikAnLAh yAng tAjAm itU AkaL ♥
♥ jAdikAnLAh yAng bAik itU siFAt ♥
♥ jAdikAnLAh yAng mAnis itU senYumAn ♥

Ketika kamu lahir, kamu menangis 
dan semua orang di sekeliling kamu tersenyum...
Hiduplah dengan hidupmu,

 jadi ketika kamu meninggal,
kamu satu-satunya yang tersenyum 
dan semua orang di sekeliling kamu menangis...
kerana kamu begitu berharga 
bagi orang di sekeliling kamu,

tunjukkanlah cinta dari hatimu 
dan biarkan sekeliling kamu menyedari
 bahawa mereka bererti buat dirimu
 dan kamu bererti buat diri mereka.

"Janganlah engkau memandang ringan perbuatan baik,
 sekalipun hanya dengan menunjukkan muka yang manis 
ketika engkau bertemu dengan saudaramu" 
Mungkin dengan satu senyuman yang paling manis
 yang kita lemparkan akan meresap masuk ke kalbu mereka
 akan menjadikan kita adalah antara insan
 yang PALING DIKASIHI oleh mereka 
berbanding sahabat-sahabat yang lain... 
dan semoga nama kita akan disebut secara KHUSUS
 didalam setiap doa mereka... Alangkah bertuahnya kita!!! 
[ Namun tatkala hati terguris tajam , jiwa merajuk lara ... semuanya memang tidak mampu untuk dilakukan dengan terus tulus dari jiwa... perlu masa dan waktu untuk memujuk diri... ]

Peliharalah akhlakmu 
kerana ia adalah sumber kecantikanmu.
Peliharalah agamamu 
kerana ia adalah peganganmu.
Peliharalah amalanmu 
kerana ia adalah pakaian ukhrawimu.
Peliharalah lisanmu kerana 
ia adalah hatimu yang menentukan 
baik buruknya dirimu.

KLIK : ALMUSHAWWIRU - MAHA PEMBENTUK

No comments:

Post a Comment