Popular Posts

Wednesday, June 6, 2012

BALIK KAMPUNG...


MEI : PENANG-KEDAH

JUN : KLATE

OTW BALIK PENANG...

AYAQ NYOK GONCANG - RESTORAN KERAMAT JITRA

JERUK PAK ALI - TESCO SEBERANG PRAI ( satu-satunya kedai Melayu )

AUTHENTIC THAI ...

MASJID PAK LAH KEPALA BATAS...

OTW BALIK KLATE... RNR TITIWANGSA

RUMAH MAK AYAH YANG DITINGGAL ...

GARAJ KERETA...

AKAN DISEWA ORANG DENGAN HARGA RM250 
( 7 BILIK 3 BILIK AIR 1 BILIK SOLAT )

PROJEK ORANG TUA KAMI UNTUK KAMI 6 BERADIK
( 6 PINTU KEDAI MENGIKUT SUSUNAN NAMA )
SEMOGA ALLAH KAN SENANTIASA MERAHMATI KEDUA IBUBAPA KAMI YANG TERLALU BANYAK BERKORBAN DARI KAMI KECIL HINGGALAH KAMI BERANAK PINAK ...
MEREKA HANYALAH GURU LEPASAN MCE TAPI SAYA SUNGGUH KAGUM DENGAN KEDUANYA... BERKAT REZEKI YANG MEREKA PEROLEHI, MEREKA BOLEH MENYIAPKAN SERENTAK RENOVATE RUMAH & KEDAI 6 PINTU DALAM BENTUK DUIT TUNAI LEBIH DARI 500K... ( Bukan tujuan nak menunjuk kerana saya tahu adalah suatu yang tidak pelik bagi 'orang tua' Kelantan... Tabungan mereka cukup banyak... Mak saya bukan seorang peniaga , dia guru Bahasa Inggeris lepasan Maktab berjumpa jodoh dengan ayah saya guru Bahasa Melayu... Sikap mereka yang berjimat dan beringat itulah yang tidak ada pada anak-anak mereka terutamanya saya! .. mak saya kalau makan tidak pernah saya tengok berbaki makanan di pinggan... Dia paling pantang kalau ada nasi yang ditinggalkan... Dia selalu pesan, jangan buang rezeki , nanti rezeki susah masuk !!  Itulah orangtua saya... Moga redha Allah sentiasa bersama mereka sehingga akhir hayat mereka... Moga apa yang dilakukan ini menjadi jariah untuk kedua mereka... InsyaAllah hasilnya akan saya gunakan untuk ditebarkan lagi jariah untuk mereka nanti dan bukan untuk peribadi - saya sungguh-sungguh berdoa saya diberi kekuatan untuk tidak boros dengan hasil keringat mereka ini...InsyaAllah )


KLIK : 27 REJAB 1433H - SEKITAR PERISTIWA ISRA' MIKRAJ RASULULLAH - TUNTUTAN MENUNAIKAN SOLAT..

No comments:

Post a Comment