Popular Posts

Friday, July 31, 2009

31 JULAI 2009 - SOLAT HAJAT KECEMERLANGAN 2 - USTAZ MOHD RIFQI B. MYIDDIN








LAPORAN PROGRAM SOLAT HAJAT KECEMERLANGAN 1 & 2

MAKLUMAT PROGRAM

TARIKH : 31 JULAI 2009

HARI : JUMAAT

MASA : 7.20 – 8.00 pagi ( Masa Budaya al-Quran )

TEMPAT : DATARAN KEJAT

SASARAN : SEMUA PELAJAR ISLAM SESI PAGI

ANJURAN : BADAN DAKWAH SMK TAMAN UNIVERSITI

PROGRAM SOLAT HAJAT KECEMERLANGAN 1

Program Solat Hajat Kecemerlangan ini telah dijalankan di Dataran Kejat terdiri daripada para guru dan pelajar Islam Tingkatan 3, 4 dan 5. Solat hajat ini dipimpin oleh Ustaz Mohd Rifqi b. Myiddin. Ia dijalankan sebagai satu usaha warga sekolah untuk memanjatkan hajat dan doa ke hadrat Ilahi untuk mencapai kecemerlangan dalam peperiksaan percubaan PMR yang akan berlangsung pada bulan hadapan.

Program diteruskan dengan bacaan surah Yasin kepada air tahfiz untuk diberi minum kepada pelajar sebagai usaha untuk melapangkan hati dan fikiran mereka ketika menghadapi peperiksaan nanti. Program di akhiri dengan tazkirah dan motivasi ringkas yang di sampaikan oleh Ustaz Mohd Rifqi bin Myiddin.

MAKLUMAT PROGRAM

TARIKH : 11 SEPTEMBER 2009

HARI : JUMAAT

MASA : 7.20 – 8.00 pagi ( Masa Budaya al-Quran )

TEMPAT : DATARAN KEJAT

SASARAN : SEMUA PELAJAR ISLAM SESI PAGI

ANJURAN : BADAN DAKWAH SMK TAMAN UNIVERSITI

PROGRAM SOLAT HAJAT KECEMERLANGAN 2

Program Solat Hajat Kecemerlangan ini telah dijalankan di Dataran Kejat terdiri daripada para guru dan pelajar Islam Tingkatan 3, 4 dan 5. Solat hajat ini dipimpin oleh Tn. Hj Yassin b. Lauto. Ia dijalankan sebagai satu usaha warga sekolah untuk memanjatkan hajat dan doa ke hadrat Ilahi untuk mencapai kecemerlangan dalam peperiksaan percubaan SPM yang akan berlangsung pada minggu hadapan. Program di akhiri dengan motivasi ringkas yang di sampaikan oleh Kaunselor Cemerlang Tn. Hj. Yassin b. Lauto

PENUTUP

Semoga program ini dapat melatih warga sekolah terutamanya pelajar agar menyemai rasa kehambaan kepada Allah dan mengharapkan keredhaan dan kerahmatan dariNYA. Setinggi penghargaan kepada para guru yang memberi kerjasama dalam menjayakan program ini.

Disediakan Oleh : Tarikh : 14 SEPTEMBER 2009

YASIRAH BINTI YAZID

SETIAUSAHA

BADAN DAKWAH

SMK TAMAN UNIVERSITI


No comments:

Post a Comment