Popular Posts

Thursday, May 3, 2012

2 & 3 MEI 2012 - SUKANTARA PELAJAR SESI PETANG...


2 MEI 2012 ( RABU )








































3 MEI 2012 ( KHAMIS )




















































Melihat kepada foto2 di atas, betapa para pelajar yang bersemangat dengan guru yang komited dalam menjalankan tugas... Syabas Unit Sukan SMKTUN, anda semua dapat menyusun atur acara dengan sistematik... Saya bangga berada di sini... Saya melihat pelajar perempuan berdisiplin dengan memakai baju lengan panjang, saya melihat pelajar non muslim lelaki tiada yang memakai seluar pendek... Saya kagum dengan asuhan dan disiplin, makanya saya harap kita sebagai guru juga pandai menunjukkan contoh dan teladan yang terbaik... memakai baju lengan panjang dan tidak memakai baju sendat sehingga susuk tubuh jelas kelihatan... Saya menulis bukan kerana banyak berlaku tetapi ada berlaku walaupun hanya untuk beberapa orang... harapnya mereka faham akan hukum dan syariat... Sudah diingatkan oleh Ustaz Mohd Rifqi ketika Program Kempen Menutup Aurat tentang ini, menegur pelajar bukan bermaksud tidak menegur guru.. Pesanan saya,  jangan rasa bangga untuk lakukan ini semata-mata mempertahankan sifat ego dan nafsu kerana syariat dan hukum itulah yang seWAJIBnya perlu dijaga... Apapun , sebenarnya saya kagum dan syukur pada biah ( persekitaran ) yang baik lagi Islamik... Ramai guru memakai baju muslimah... Sesuatu yang mengembirakan kerana bukan senang untuk dilakukan jika tiada kesedaran...
Sekali lagi, Tahniah untuk Unit Sukan... 
MAJULAH SUKAN UNTUK SMKTUN


‎~✿>> FITRAH manusia itu BAIK, 
namun boleh berubah dan bertukar arah 
tatkala dirinya DIBELENGGU NAFSU dan DIGODA SYAITAN...
dan apabila manusia itu BERUSAHA 
untuk berubah ke arah yang LEBIH BAIK,
 itu bermakna dia mahu KEMBALI KEPADA FITRAH..

p/s : Biar berubah itu HALA TUJUNYA adalah Allah..
berubah kerana Allah, Allah akan MENJAGA semuanya untuk kita..
berubah kerana Allah, Allah sentiasa ada..
sentiasa MELIHAT USAHA-USAHA KEBAIKAN kita..
InsyaAllah..♥♥


Gagal dalam kemuliaan 
adalah lebih baik 
daripada menang dalam kehinaan. 
Orang yang gagal sekali-kali tidak rugi, 
selagi dia belum berputus asa. 
Kalau sekali maksud belum sampai, 
janganlah patah harapan.



KLIK : HEPI BESDEY MAKCIK SANIMAH MUSTAM....

No comments:

Post a Comment